• X xray-16
  • Информация о проекте
    • Информация о проекте
    • Активность
    • Метки
    • Участники
  • Репозиторий
    • Репозиторий
    • Файлы
    • Коммиты
    • Ветки
    • Теги
    • Участники
    • Диаграмма
    • Сравнение
  • Задачи 216
    • Задачи 216
    • Список
    • Доски
    • Спринты
  • Запросы на слияние 31
    • Запросы на слияние 31
  • CI/CD
    • CI/CD
    • Конвейеры
    • Задания
    • Расписания
  • Развертывания
    • Развертывания
    • Окружения
    • Релизы
  • Пакеты и реестры
    • Пакеты и реестры
    • Реестр пакетов
    • Реестр контейнеров
  • Мониторинг
    • Мониторинг
    • Инциденты
  • Аналитика
    • Аналитика
    • Поток ценности
    • CI/CD
    • Репозиторий
  • Wiki
    • Wiki
  • Сниппеты
    • Сниппеты
  • Активность
  • Диаграмма
  • Создать новую задачу
  • Задания
  • Коммиты
  • Доски с задачами
Свернуть панель
  • OpenXRay
  • xray-16
  • Запросы на слияние
  • !585

xrRender: It's now possible to not duplicate textures in RAM (all renders)

  • Ревью изменений

  • Скачать
  • Почтовые патчи
  • Простое отличие
Слиты xottab-duty запросил слияние github/fork/ShokerStlk/pr_xd_dev_8 в xd_dev Апр 26, 2020
  • Обзор 50
  • Коммиты 4
  • Конвейеры 0
  • Изменения 17

Created by: ShokerStlk

Experimental, off by default. Can be moved to game options. Thnx to iOrange for idea and help.

Added new console command "texture_disable_managed" and new launch key "-nomanagedtex". Both do the same thing.

OpenGL already have such behavior by default.

In vanila engine almost every texture is duplicated to RAM. It's has point for DX9 since vid_restart require to reload every texture. But for DX10+ it's not needed.

Currently the only drawback i see - R1\R2 on vid_restart require to reload all active textures from HDD. Still it takes ~3 seconds for SSD.

With not vanila gamedata (additional textures) i got RAM usage drop: R1\R2: from 1.3 GB to 800 Mb (32-bit) R3\R4: from 2.2 GB to 650-900 Mb (32-bit)

Not tested for Release build. But should be fine.

Ответственный
Назначить
Проверяющие
Запросить ревью
Оценка трудозатрат
Исходная ветка: github/fork/ShokerStlk/pr_xd_dev_8