• X xray-16
  • Информация о проекте
    • Информация о проекте
    • Активность
    • Метки
    • Участники
  • Репозиторий
    • Репозиторий
    • Файлы
    • Коммиты
    • Ветки
    • Теги
    • Участники
    • Диаграмма
    • Сравнение
  • Задачи 216
    • Задачи 216
    • Список
    • Доски
    • Спринты
  • Запросы на слияние 31
    • Запросы на слияние 31
  • CI/CD
    • CI/CD
    • Конвейеры
    • Задания
    • Расписания
  • Развертывания
    • Развертывания
    • Окружения
    • Релизы
  • Пакеты и реестры
    • Пакеты и реестры
    • Реестр пакетов
    • Реестр контейнеров
  • Мониторинг
    • Мониторинг
    • Инциденты
  • Аналитика
    • Аналитика
    • Поток ценности
    • CI/CD
    • Репозиторий
  • Wiki
    • Wiki
  • Сниппеты
    • Сниппеты
  • Активность
  • Диаграмма
  • Создать новую задачу
  • Задания
  • Коммиты
  • Доски с задачами
Свернуть панель
  • OpenXRay
  • xray-16
  • Запросы на слияние
  • !1405

[FIX] Custom drag drop script export fix.

  • Ревью изменений

  • Скачать
  • Почтовые патчи
  • Простое отличие
Слиты xottab-duty запросил слияние github/fork/Neloreck/fix/drag-and-drop-callback в dev Июл 24, 2023
  • Обзор 2
  • Коммиты 2
  • Конвейеры 0
  • Изменения 1

Created by: Neloreck

Changes:

  • Fixing drag drop callback logic according to (https://github.com/Roman-n/xray-monolith__/blob/d404b95d92947e83b283d912111fe0957fb5fbb6/src/xrGame/ui/UIActorMenu_action.cpp#L99)

Without this fix bugs happened (game drag drops are just not usable when users have actor_menu_inventory.CUIActorMenu_OnItemDropped callback defined):

  • Items drop crashed game
  • You could attach bread etc to weapon
  • You could place weapon as artefact / armor etc
  • And many others

I think it happened because when code was moved from anomaly, it was not obvious that XRay implementation and Monolith engines have reversed conditions.

Checked in game drop events -> callback only firing when dropping item on item and not firing when moving/equiping/dropping items.


Also I have noticed that we do not have check for actor_menu_inventory file existence before calling CUIActorMenu_OnItemDropped callback it it. As result, every drag-drop prints stack trace that file does not exist in game

Ответственный
Назначить
Проверяющие
Запросить ревью
Оценка трудозатрат
Исходная ветка: github/fork/Neloreck/fix/drag-and-drop-callback