• S sverchok
  • Информация о проекте
    • Информация о проекте
    • Активность
    • Метки
    • Участники
  • Репозиторий
    • Репозиторий
    • Файлы
    • Коммиты
    • Ветки
    • Теги
    • Участники
    • Диаграмма
    • Сравнение
  • Задачи 148
    • Задачи 148
    • Список
    • Доски
    • Спринты
  • Запросы на слияние 21
    • Запросы на слияние 21
  • CI/CD
    • CI/CD
    • Конвейеры
    • Задания
    • Расписания
  • Развертывания
    • Развертывания
    • Окружения
    • Релизы
  • Пакеты и реестры
    • Пакеты и реестры
    • Реестр пакетов
    • Реестр контейнеров
  • Мониторинг
    • Мониторинг
    • Инциденты
  • Аналитика
    • Аналитика
    • Поток ценности
    • CI/CD
    • Репозиторий
  • Wiki
    • Wiki
  • Сниппеты
    • Сниппеты
  • Активность
  • Диаграмма
  • Создать новую задачу
  • Задания
  • Коммиты
  • Доски с задачами
Свернуть панель
  • nikitronn
  • sverchok
  • Запросы на слияние
  • !3281

Added "Receive From Socar" generator (ext) node

  • Ревью изменений

  • Скачать
  • Почтовые патчи
  • Простое отличие
Слиты nikitronn запросил слияние github/fork/aachman98/master в master Май 25, 2020
  • Обзор 30
  • Коммиты 12
  • Конвейеры 0
  • Изменения 6

Created by: aachman98

Addressed problem description

Addition of a generator node to receive data input from Sorcar node output. This is a dedicated node which presents a one-sided connection between Sverchok & Sorcar where mesh data is transferred from the latter.

Node Name: Receive From Sorcar Node Category: Generators -> Generators Extended Class Name: SvReceiveFromSorcarNode

Screenshot from 2020-05-25 19-35-15

image

Solution description

Usage

The node comes with 6 outputs: Vertices, Edges, Faces, VerticesMask, EdgesMask, FacesMask Each of the socket corresponds to the components of the mesh data being stored in the node properties (namely "verts", "edges", "faces") and the their selection mask.

Default

By default, a simple Sorcar logo mesh is contained. The node behaves as a single-mesh-output node unless paired with Send to Sverchok node in the Sorcar nodetree.

image

Referenced

This node can be referenced inside Sorcar, and the mesh data of the object (passed as input) is transferred to this node. The node properties hold the data (unless modified externally) allowing users to remove/modify Sorcar nodetree or the object in the scene without losing the geometry.

Screenshot from 2020-05-25 19-41-06 Screenshot from 2020-05-25 19-41-12

Parameter updates

This node will update in the same way as expected from all the other Sverchok nodes. Since the mesh data and component masks are stored internally, re-evaluating Sorcar nodetree is not necessary. In case of any update of parameters in Sorcar, the new mesh will be set in the properties once when the node gets executed, and will act as the new starting point. No further evaluations are required.

In the following examples, I first modify the Sverchok nodetree (added "Unsubdivide" node) and then modify a Sorcar node parameter ("Offset" in Poke node) to demonstrate the seamless non-destructive workflow.

Screenshot from 2020-05-25 19-41-59

Screenshot from 2020-05-25 19-42-21

Video demo: https://www.youtube.com/watch?v=pTIiMj5GpyI

Preflight checklist

  • Code changes complete.
  • Code documentation complete.
  • Documentation for users complete (or not required, if user never sees these changes).
  • Manual testing done.
  • Unit-tests implemented.
  • Ready for merge.
Ответственный
Назначить
Проверяющие
Запросить ревью
Оценка трудозатрат
Исходная ветка: github/fork/aachman98/master