• S sverchok
  • Информация о проекте
    • Информация о проекте
    • Активность
    • Метки
    • Участники
  • Репозиторий
    • Репозиторий
    • Файлы
    • Коммиты
    • Ветки
    • Теги
    • Участники
    • Диаграмма
    • Сравнение
  • Задачи 148
    • Задачи 148
    • Список
    • Доски
    • Спринты
  • Запросы на слияние 21
    • Запросы на слияние 21
  • CI/CD
    • CI/CD
    • Конвейеры
    • Задания
    • Расписания
  • Развертывания
    • Развертывания
    • Окружения
    • Релизы
  • Пакеты и реестры
    • Пакеты и реестры
    • Реестр пакетов
    • Реестр контейнеров
  • Мониторинг
    • Мониторинг
    • Инциденты
  • Аналитика
    • Аналитика
    • Поток ценности
    • CI/CD
    • Репозиторий
  • Wiki
    • Wiki
  • Сниппеты
    • Сниппеты
  • Активность
  • Диаграмма
  • Создать новую задачу
  • Задания
  • Коммиты
  • Доски с задачами
Свернуть панель
  • nikitronn
  • sverchok
  • Запросы на слияние
  • !1884

"Objects along edge" update

  • Ревью изменений

  • Скачать
  • Почтовые патчи
  • Простое отличие
Слиты nikitronn запросил слияние github/fork/portnov/along_edge_update в master Ноя 29, 2017
  • Обзор 6
  • Коммиты 5
  • Конвейеры 0
  • Изменения 2

Created by: portnov

  • Simplify default algorithm a bit.
  • Introduce 2 new algorithms of object rotation calculation. It is in general not a trivial task to rotate a 3D object along a vector, because there are always 2 other axes of object and it is not clear where should they be directed to. So, this node supports 3 different algorithms of object rotation calculation: Householder, Tracking and Rotation Difference. In many simple cases, all these algorithms will give exactly the same result. But in more complex setups, or in some corner cases, results can be very different. So, just try all algorithms and see which one fits you better.
  • For Tracking algorithm, "Up axis" parameter is introduced.
  • Clean up UI a bit.

Default algorithm is the Householder, which was the only algorithm previously available. So the changes are fully backwards compatible, the new code should work in old scenes exactly the same way.

I'm more or less sure in this code, but gonna wait a couple of days before merging, in case someone has some ideas about code or smth.

Ответственный
Назначить
Проверяющие
Запросить ревью
Оценка трудозатрат
Исходная ветка: github/fork/portnov/along_edge_update