• S sverchok
  • Информация о проекте
    • Информация о проекте
    • Активность
    • Метки
    • Участники
  • Репозиторий
    • Репозиторий
    • Файлы
    • Коммиты
    • Ветки
    • Теги
    • Участники
    • Диаграмма
    • Сравнение
  • Задачи 148
    • Задачи 148
    • Список
    • Доски
    • Спринты
  • Запросы на слияние 21
    • Запросы на слияние 21
  • CI/CD
    • CI/CD
    • Конвейеры
    • Задания
    • Расписания
  • Развертывания
    • Развертывания
    • Окружения
    • Релизы
  • Пакеты и реестры
    • Пакеты и реестры
    • Реестр пакетов
    • Реестр контейнеров
  • Мониторинг
    • Мониторинг
    • Инциденты
  • Аналитика
    • Аналитика
    • Поток ценности
    • CI/CD
    • Репозиторий
  • Wiki
    • Wiki
  • Сниппеты
    • Сниппеты
  • Активность
  • Диаграмма
  • Создать новую задачу
  • Задания
  • Коммиты
  • Доски с задачами
Свернуть панель
  • nikitronn
  • sverchok
  • Запросы на слияние
  • !1791

Add new MatrixBasisChangeNode (to beta nodes) - WIP

  • Ревью изменений

  • Скачать
  • Почтовые патчи
  • Простое отличие
Слиты nikitronn запросил слияние github/fork/DolphinDream/matrixBasisChangeNode в master Сен 26, 2017
  • Обзор 39
  • Коммиты 6
  • Конвейеры 0
  • Изменения 3

Created by: DolphinDream

This is a generalization of the "matrix normal" node, and it takes a set of 3 vectors T,B,N (orthonormalized or not) and generates a homogeneous matrix that transforms the orthonormal XYZ axes such that they align with the given 3 vectors, based on a given XYZ to TBN one to one mapping provided by the node. If the 3 given vectors TBN are orthonormal (and right-handed), the generated matrix is in essence a "basis change matrix" between XYZ and TBN. If the 3 vectors TBN are not orthonormal, the node will align the XYZ axes to the 3 given vectors TBN based on an "orthogonalization order" setting provided by the node.

Example:

If the orthogonalizing order is ZXY and Z is mapped to T and X is mapped to N, the Z axis (having the highest priority) will be aligned precisely with T, while X will be perpendicular to Z and lie within the plane defined by T and N (so N is loosly determining the direction of X). The last axis, Y is derived automatically to be orthonormal to the ZX plane.

sv-matrixbasischange-x sv-matrixbasischange-1 sv-matrixbasischange-2 sv-matrixbasischange-3

Ответственный
Назначить
Проверяющие
Запросить ревью
Оценка трудозатрат
Исходная ветка: github/fork/DolphinDream/matrixBasisChangeNode