• S sverchok
  • Информация о проекте
    • Информация о проекте
    • Активность
    • Метки
    • Участники
  • Репозиторий
    • Репозиторий
    • Файлы
    • Коммиты
    • Ветки
    • Теги
    • Участники
    • Диаграмма
    • Сравнение
  • Задачи 148
    • Задачи 148
    • Список
    • Доски
    • Спринты
  • Запросы на слияние 21
    • Запросы на слияние 21
  • CI/CD
    • CI/CD
    • Конвейеры
    • Задания
    • Расписания
  • Развертывания
    • Развертывания
    • Окружения
    • Релизы
  • Пакеты и реестры
    • Пакеты и реестры
    • Реестр пакетов
    • Реестр контейнеров
  • Мониторинг
    • Мониторинг
    • Инциденты
  • Аналитика
    • Аналитика
    • Поток ценности
    • CI/CD
    • Репозиторий
  • Wiki
    • Wiki
  • Сниппеты
    • Сниппеты
  • Активность
  • Диаграмма
  • Создать новую задачу
  • Задания
  • Коммиты
  • Доски с задачами
Свернуть панель
  • nikitronn
  • sverchok
  • Запросы на слияние
  • !1243

Add slice scale input to Cylinder node generator

  • Ревью изменений

  • Скачать
  • Почтовые патчи
  • Простое отличие
Закрыто nikitronn запросил слияние github/fork/DolphinDream/cylinderNodeDev в master Фев 18, 2017
  • Обзор 15
  • Коммиты 1
  • Конвейеры 0
  • Изменения 1

Created by: DolphinDream

Add vectorized input socket to allow to scale each slice of the cylinder. The default value is 1.0. If value is changed in place all slices are scaled by this factor. If float input list is given to the socket, each slice is scaled by the corresponding scale value.

The subdivision number dictates the clamping or the extension through repetition of this list (similar to how Nx and step_x work in line and plane).


Btw, for experimental features like this, am i supposed to bring them up to discussion via a pull request like this or should it be discussed via opening an “issue” ?

This extension was inspired by Jimmy Gunawan’s latest live noding using cylinder node and I was personally quite surprised that it takes so many nodes to do a simple slice scaling like this .. hence the feature :) It may not be fully vectorized yet (e.g. if you want to provide a list of scale lists etc, but it works with the rest of the vectorized values (the scale list will be the same for all the vectorized replications).

Sorry, Jimmy :) it seems that with this feature your video would have been a lot shorter ;) Or maybe your intention was to show us how primitive the cylinder node is that you can’t even do a quick slice scaling with it :)

sv-cylinderslicescale

Ответственный
Назначить
Проверяющие
Запросить ревью
Оценка трудозатрат
Исходная ветка: github/fork/DolphinDream/cylinderNodeDev