• S sverchok
  • Информация о проекте
    • Информация о проекте
    • Активность
    • Метки
    • Участники
  • Репозиторий
    • Репозиторий
    • Файлы
    • Коммиты
    • Ветки
    • Теги
    • Участники
    • Диаграмма
    • Сравнение
  • Задачи 148
    • Задачи 148
    • Список
    • Доски
    • Спринты
  • Запросы на слияние 21
    • Запросы на слияние 21
  • CI/CD
    • CI/CD
    • Конвейеры
    • Задания
    • Расписания
  • Развертывания
    • Развертывания
    • Окружения
    • Релизы
  • Пакеты и реестры
    • Пакеты и реестры
    • Реестр пакетов
    • Реестр контейнеров
  • Мониторинг
    • Мониторинг
    • Инциденты
  • Аналитика
    • Аналитика
    • Поток ценности
    • CI/CD
    • Репозиторий
  • Wiki
    • Wiki
  • Сниппеты
    • Сниппеты
  • Активность
  • Диаграмма
  • Создать новую задачу
  • Задания
  • Коммиты
  • Доски с задачами
Свернуть панель
  • nikitronn
  • sverchok
  • Задачи
  • #2772
Закр.
Открыто
Задача созд. Дек 27, 2019 пользователемnikitronn@nikitronnВладелец

Drawing number of objects on sockets

Created by: Durman

Problem statement

The function is calling each time when UI is redrawing. UI is redrawing each time when mouse is passed over any interactive element on a screen. The function is calling other method of socket which is calling links method which is actually quite expensive. Calling links method takes O(n) time where n is number of links in a tree. https://github.com/nortikin/sverchok/blob/61deb2ff87885fae0489c8016e03c2e5fa604dfd/core/socket_data.py#L47-L67 So with growing size of a tree number of calculations is growing exponentially and recalculating quite often. It definitely can be reimplemented. I think that number of objects can be recalculated during tree update event and memorize in sockets somewhere.

Ответственный
Назначить
Оценка трудозатрат