• S sverchok
  • Информация о проекте
    • Информация о проекте
    • Активность
    • Метки
    • Участники
  • Репозиторий
    • Репозиторий
    • Файлы
    • Коммиты
    • Ветки
    • Теги
    • Участники
    • Диаграмма
    • Сравнение
  • Задачи 148
    • Задачи 148
    • Список
    • Доски
    • Спринты
  • Запросы на слияние 21
    • Запросы на слияние 21
  • CI/CD
    • CI/CD
    • Конвейеры
    • Задания
    • Расписания
  • Развертывания
    • Развертывания
    • Окружения
    • Релизы
  • Пакеты и реестры
    • Пакеты и реестры
    • Реестр пакетов
    • Реестр контейнеров
  • Мониторинг
    • Мониторинг
    • Инциденты
  • Аналитика
    • Аналитика
    • Поток ценности
    • CI/CD
    • Репозиторий
  • Wiki
    • Wiki
  • Сниппеты
    • Сниппеты
  • Активность
  • Диаграмма
  • Создать новую задачу
  • Задания
  • Коммиты
  • Доски с задачами
Свернуть панель
  • nikitronn
  • sverchok
  • Задачи
  • #2446
Закр.
Открыто
Задача созд. Июн 10, 2019 пользователемnikitronn@nikitronnВладелец

Expansion of structure of blender data base

Created by: Durman

Problem statement

As far as I know there are two ways to adding custom values to Blender objects. First is similar to working with Python dictionary. Second is creating attributes of object by assign to them a Blender property.

D.objects['Cube']['my_var'] = 1
bpy.types.Object.my_var = bpy.props.IntigerProperty()
D.objects['Cube'].my_var = 1

Viewer BMesh looks like using first way. While I worked with material node I found second way more useful because it allows to keep link to other objects like ths:

bpy.types.Object.my_mat = bpy.props.PointerProperty(name='my_mat', type=bpy.types.Material)
mat = D.materials['Material']
D.objects['Cube'].my_mat = mat

So I created quite complicated data structure and according this I have two questions:

Data stored in Material internal type of data of Blender:
Material - (type=ID)
  └ sv_props - (type=Group)
    ├ sv_created - (type=Bool)
    └ children_branch - (type=Collection)
      ├ nodes_data - (type=Collection)
      │ └ required_number - (type=Int)
      └ children - (type=Collection)
        └ mat - (type=ID)
  • Why Sverchok does not use second way more wide. Is it because this way have less stability or there was no use in using such way before?
  • And If I'm going to develop this approach further where should I store the code of such data structure?
Ответственный
Назначить
Оценка трудозатрат